חיפוש יצירות
חיפוש חברים
חיפוש בדפי יוצר ובאתר
חיפוש מורחב

זכור אותי במחשב זה

שכחתי שם משתמש/סיסמה

עמוד הבית > אקו"ם > מחלקות הארגון > מדיות חדשות

מחלקת מדיה חדשה

מחלקת מדיה חדשה אחראית על הוצאת רשיונות בתחום הסלולר והאינטרנט.
זוהי מחלקת הגבייה הצעירה ביותר באקו"ם והיא החלה את פעילותה כמחלקה עצמאית בתחילת שנות האלפיים. המחלקה הוקמה על מנת לתת מענה מתאים לשימושים במוסיקה  בשווקים החדשים המתהווים. בזמן פעילותה הקצר יחסית הגיעה להישגים משמעותיים בתחומים אלו , הסכמים על כל חברות הסלולר וגידול מתמיד באתרי האינטרנט העובדים ברישיון.

תשתיות האינטרנט והסלולר מאפשרות אינטראקציה קלה ומהירה תוך הגדלת זמינות התכנים למשתמש באופן משמעותי, דבר המגדיל את  החשיפה לתוכן מוגן בזכויות יוצרים בכל שכבות האוכלוסייה. שינויים טכנולוגיים אלו הביאו למהפכה תרבותית בעולם ככלל ובתעשיית המוסיקה בפרט. חוקי המשחק השתנו וכפועל ישיר של שינוי זה הוקמה מחלקת מדיות חדשות.

 

תחום הסלולר
המוסיקה בסלולרי תופסת תאוצה, הופעת הבכורה של המוסיקה בסלולר היתה הרינגטון* (גירסת קאבר דיגיטלית),  לאחר מכן הטרוטון (דגימה מהשיר המקורי לצורך צלצול), שיר בהמתנה וכיום מכשירי הסלולר משמשים אצל רבים כנגן המוסיקה האישי.

עם הפיכתה של המוסיקה לכלי משמעותי בתחום הסלולר, נוצר שיתוף פעולה בין אקו"ם, חברות הסלולר וספקי התוכן. באמצעות שיתופי פעולה עם חברות הסלולר וספקי התוכן הגיעו אחוזי גביית התמלוגים של המחלקה לכ- 100%. משמעות הדבר שעבור כל היצירות שנעשה בהן שימוש אם בהורדת רינגטונים, שירים, קליפים או כל סוג אחר של שימוש בסלולארי הצליחה אקו"ם לשמור על זכויות היוצרים ולחלק תמלוגים ליוצרים השונים. לדוגמא להיט פופולרי כשיר בהמתנה ייזכה את יוצריו בתמלוגים משמעותיים.

חברות הסלולר עובדות תחת הסכמים גורפים ומשתמשות בעשרות אלפי  יצירות מרפרטואר אקו"ם מדי רבעון.  הן עושות זאת על ידי מתן שלל שירותים סלולריים מגוונים (שרותי ערך מוסף) .

ספקי תוכן משווקים את התכנים ישירות ללקוחות והם בעלי היקף פעילות קטן יותר מחברות הסלולר. פעילות זו גם היא מתפתחת בקצב מהיר וכובשת בהדרגה נתחי שוק ממגזרים שונים (מוזיקה ים תיכונית, רפרטואר רוסי) . ספקי התוכן וחברות הסלולר מדווחים ומשלמים לאקו"ם בכל רבעון.

*הידעת? שירות הרינגטון הראשון היה בנובמבר 2000 והרינגטונים המושמעים ביותר באותה תקופה היו: ' אני חולם על נעמי' ו'משימה בלתי אפשרית'. היום הרינגטונים המושמעים ביותר מושפעים ישירות מהלהיטים העכשוויים (ערוץ24, גלגל"צ), בתחילת דרכם היו הרינגטונים ברובם פתיחים לסדרות וסרטים.   

תחום האינטרנט
האינטרנט של המאה ה-21 מתקיים כמימד מקביל למציאות היומיומית. כמעט שאין דבר שלא ניתן לעשותו באינטרנט. רכישת ידע, קניות, היכרויות, חברים וכמובן מוסיקה.בהיבט אחד תרם האינטרנט פלאות לתעשיית המוסיקה וליוצרים והוא היכולת הפשוטה והזולה לחשיפה לקהל רב ומגוון. אולם מנגד, היכולת של המשתמש להשיג את המוסיקה ללא תשלום מקשה על חברות התקליטים ואכיפת זכויות היוצרים. כיום יש יותר מ-150 מליון אתרי אינטרנט בכל העולם, כשהתחלופה רבה והגידול הוא עצום. אנשי מחלקת מדיה חדשה פועלים רבות להגברת המודעות ולמציאת מודלים נוחים והוגנים לקבלת רישיון וזאת בכדי לעודד את מקימי האתרים והגולשים לשתף פעולה כדי שהיוצרים יוכלו ליהנות מפרי עמלם שמוצג באינטרנט. אנו צופים שבעתיד יגדלו ההכנסות ממדיה זו לאין שיעור.

באינטרנט,  מתקיימת עבודה מול מספר סוגי לקוחות ובשלושה תחומי רישוי עיקריים: השמעת מוזיקה, הצגת מילים לשירים עבריים ומתן אפשרות להורדת מוזיקה.

 

סוגי לקוחות:

  • אתרי אינטרנט גדולים - פורטלים, אתרים חינוכיים ומוסדיים, אתרי טקסטים ואתרי מכירת שירים.
  • אתרי אינטרנט בעלי היקף פעילות קטן יותר בדרך כלל, לדוגמה רדיו חובבים, אתרי מעריצים, ועוד.

לאחרונה נחתמו מספר הסכמים גם מול המגזר החסידי.

איתור לקוחות חדשים מתבצע באמצעות חיפוש באינטרנט או באמצעות  מידע המתקבל מלקוחות או מחברי אקו"ם.

לרשימת אתרי האינטרנט הפועלים ברישיון אקו"ם לחצו כאן 

ליצירת קשר

מיטל חיון  -  03- 6113410  מייל

2010© כל הזכויות שמורות לאקו"ם