חיפוש יצירות
חיפוש חברים
חיפוש בדפי יוצר ובאתר
חיפוש מורחב

זכור אותי במחשב זה

שכחתי שם משתמש/סיסמה

עמוד הבית > יוצרים > חדשות לחברים > ה youtube כערוץ שיווקי למוזיקאים

ה-YouTube כערוץ שיווקי למוזיקאים

שישה דברים מעניינים שלמדנו על שיווק מוזיקה וניהול מעריצים באמצעות ה-YouTube מפי נמרוד דוויק, מנהל ומקים סוכנות שיווק הדיגיטל דייס מרקטינג (מתוך מפגש שהתקיים ב 09.11 בבית היוצר של אקו"ם בנושא "היוטיוב כערוץ שיווקי")


הכירו את קהל היעד שלכם - בעבודת קידום המוזיקה ברשת, מאוד חשוב להכיר את הקהל שלכם, מה הוא חושב ומה מעניין אותו, מהם המאפיינים הדמוגרפיים שלו, מה הוא עושה בשעות הפנאי, כמה כסף הוא מוציא על בילוי וכדומה. רק על ידי פילוח מדויק של קהל המעריצים, ניתן לדעת מהם ערוצי השיווק הרלוונטיים ואיזה תוכן נלווה ליצירה, כדאי לייצר כדי לקדם אותה.

היוטיוב היא רשת חברתית - 100 מיליון אנשים מבצעים פעולות חברתיות ב- YouTube(לחיצות על 'אהבתי', שיתוף, הוספת תגובות וכו') בכל שבוע. יותר מ-50% מהסרטונים ב- YouTube  קיבלו דירוג או כוללים תגובות מהקהילה. מיליוני הרשמות מתרחשות בכל יום. הרשמות מאפשרות למשתמש להתחבר לערוצים ולהתעדכן בפעילות שלהם באתר. לכן חשוב להבין כי יוטיוב הולך להפוך לערוץ תוכן מרכזי בעבור טלוויזיות מחוברות לרשת. מכאן שיש המון חופש ליצור תכנים שונים הנלווים ליצירה שלכם מעבר למוזיקה עצמה. ככל שהערוץ מקיים יותר שיחה, מעלה יותר תוכן ויש לו יותר נרשמים, הוא יופיע במקום גבוה יותר ברשימות של גוגל.


איך עושים אופטימיזציה לסרטון ?
יוטיוב הוא מנוע חיפש, לכן כל מידע אפשרי על הסרטון הוא חשוב ביותר.
על מנת לשפר את הנראות של הסרטון בתוך המנוע של גוגל, חשוב להיכנס לראש של המשתמש ולנסות להבין איזה מידע הוא יחפש ובהתאם לכך לנסח את הטקסט המופיע בתיאור הווידאו.
הכותרת של הסרטון צריכה להיות משכנעת וטובה ולכלול את מילות המפתח הרלוונטיות ביותר ולתאר את התוכן במדויק. בתיאור של הסרטון שני המשפטים הראשונים הם החשובים ביותר.
בנוסף, התיאור צריך לכלול גם לינק לערוץ שלכם ותיאור שלו, קריאות ברורות לפעולה והפניות למדיה חברתית. תגיות - מילים קצרות המתארות את הסרטון. כאשר יש לנו שתי מילים ומעלה, יש להכניס את המילה בתוך גרשיים. מומלץ להכניס תגיות שהן גם כלליות וגם רלוונטיות לתוכן עצמו.
תמונת הפרופיל לערוץ - תמונת קלוז אפ חדה ביחס של 16:9 (רוחבית) המייצגת את התוכן באופן מובהק. כדאי להקפיד על הבדל ברור בין הרקע לקדמת התמונה ולבדוק איך היא נראית על מסכים שונים.


להתייחס לערוץ יוטיוב כתכנית קבועה - חשוב להעלות באופן קבוע תכנים ועל ידי כך ליצור ציפייה בקרב הקהל ולהפוך אותו לקהל נאמן ומסור. מומלץ להוציא כל חודש סרטון חדש, כאשר לא מדובר בקליפ ב 5000 דולר, זה יכול להיות גם סרטון בו האמן מנגן לבד על גיטרה או צילום חזרות או צילום של הופעה.


עידוד שיחה - חשוב לעודד דיון ושיח עם הגולשים בחלק של התגובות בפיד ולענות למעריצים, ובנוסף לייצר אלמנטים בווידאו שמייצרים שיחה ופעולה.

Annotations (כלי לניווט מידע והרשמה) זאת למעשה השכבה האינטראקטיבית שיוטיוב מאפשר לנו לתקשר בעזרתה עם הקהל ולגרום לו להישאר בערוץ ולצפות בסרטונים נוספים.
עדיף למקם את ה- Annotations בשליש העליון של הווידאו, לא להסתיר איתם תוכן חשוב כי אז פשוט יכבו אותם, מאוד חשוב שהקריאה לפעולה תהיה ברורה ורהוטה (לדוגמא: לחץ כאן לצפייה בסרטון הבא, מכירת הכרטיסים בטלפון...)
הכלי של ה Annotations מאפשר פעולות רבות ומגוונות, כגון: הזמנה להופעה, פופ אפ וידאו שנותן עובדות על נושא מסוים, חידות שמי שפותר אותן מקבל כרטיסים חינם להופעה, ניווט בתוך ווידאו ארוך (על ידי הוספת היפר קישור של TIME CODE בתיאור של הסרטון), משחקים אינטראקטיביים ועוד.

לסיום, נמרוד ממליץ לעיין ב Playbook של יוטיוב  למוזיקאים הכולל טיפים מצוינים מאת יוטיוב עצמה איך לקדם ולשפר את הערוץ שלכם.

נמרוד דוויק

2010© כל הזכויות שמורות לאקו"ם