חיפוש יצירות
חיפוש חברים
חיפוש בדפי יוצר ובאתר
חיפוש מורחב

זכור אותי במחשב זה

שכחתי שם משתמש/סיסמה

עמוד הבית > יוצרים > חדשות לחברים > כנס תל אביב לתרבות 2009

כנס תל אביב לתרבות 2009

כנס זה הוא הראשון מסוגו שנערך בתל אביב. הכנס אירח עשרות פאנלים ומפגשים בתחומי המוסיקה, ספרות, טלויזיה, תיאטרון ובידור. מטרת החלק המוסיקלי בכנס הייתה להפגיש מקצוענים מתעשיית המוסיקה, מבקרי עיתונות, מפיקים, מנהלים אישיים, בלוגרים ועוסקים אחרים בתחום עם קהל של יוצרים מתחילים, להציע רעיונות בתחום השיווק העצמי ולחשוף פלטפורמות שונות לקידום היצירה.


התכנים  הועברו בדרך של הצגת פאנלים, שסווגו לפי  לנושאים כשבכל פאנל כחמישה מומחים בתחום.  מנחה הפאנלים, רן לוי , פנה אל חברי הפאנל בשאלות לדיון  ולקהל ניתנה ההזדמנות להגיב.
הרעיון מבורך. קובץ של אנשים מביני עניין שבאו בכדי ללמד את היוצרים הצעירים את רזי המקצוע,
נושאי פאנלים היו חשובים ומעניינים וחברי פאנלים ברובם היו אנשים בעלי שם בתעשייה כמו: רן גפן, טמירה ירדני, חיים שמש, גיא חג'ג' ועוד.


התאכזבתי מאד לראות שההענות היתה חלשה מאד לכל היותר  20 אנשים, זאת  בפנלים ה"צפופים" ביותר, בפאנל שחתם את הכנס נכחו חמישה אנשים בלבד בקהל. מארגני הכנס צריכים לשאול עצמם מדוע הגיעו כל כך מעט אנשים. בתמונה הכוללת המחיר היה הוגן והתכנים נראו מעניינים, כנראה שהפרסום והיח"צ לקו בחסר.
הקהל  שהגיע הורכב רובו ככולו מיוצרים אנונימיים, אנשים בתחילת דרכם שמחפשים את הדרך לפרוץ החוצה, נאחזים בכל פיסת מידע ובכל הזדמנות להתחכך עם אושיות מתעשיית המוסיקה בכדי לקדם את המטרה שלהם. בפאנלים מסוימים הכנס נתן להם במה "להוציא קיטור" ולבטא את תסכוליהם (ויש, מסתבר, הרבה כאלה) מתעשיית המוסיקה בישראל, הקהל  השתלח ביושבי פאנלים ובמקרים מסוימים היו כאלה ששמחו כל כך על ההזדמנות לפרוק את התסכול ולא טרחו להקשיב לתשובות ולעצות.


הכנס עסק בעיקר באתגרים הרבים העומדים בפני היוצר המתחיל עד לפריצה החוצה, חוקי המשחק שהשתנו לחלוטין בשנים האחרונות בעקבות האינטרנט והסלולרי. בעבר חברות התקליטים היו מזהות טלנטים עם פוטנציאל מסחרי ומקדמות אותו, המטרה עבור אמנים רבים הייתה "להתגלות" ע"י חברת תקליטים, היום תקציבי חברות התקליטים פחתו והן משתדלות ללכת רק על "בטוח", לכן לאמן שאין חומר מגובש והמלצות מ"חשובי" התעשייה קשה מאד להגיע לחברת תקליטים. אסף רחמני לשעבר מנכ"ל לב מדיה:" סקיצות זה פאסה, מאוד נדיר היום לשלוח סקיצות, צריך להיות משהו מאד מיוחד שמישהו יפתח אותה. הופעה טובה כזו שתגרום לכך. היום אין הפצה, יש 3 רשתות גדולות ועוד 10 חנויות, מי שעושה הופעות, הופעה טובה, משווק אותה, צובר קהל, מתחיל למכור את הדיסקים שלו בהופעות, זה יותר טוב מחברות תקליטים, הסיכון צריך להיות בצד של האמן, ולא בצד של החברה."


הקו המנחה של הכנס היה שמדובר בעבודה קשה ביותר, מקצוע שבהחלט לא מתאים לכל אחד , על האמן להיות איש עסקים לכל דבר, לעבוד מבוקר עד ערב על קידום הקריירה שלו, ליצור קשר עם מועדונים, פאבים ואולמות מופעים, ליצור קשרים ו"להתחנן" לחברים שיבואו להופעות. הכלי המשמעותי ביותר היום לשיווק הוא הרשתות החברתיות, פייסבוק, מייספייס, טוויטר וכדומה, אלו כלים שחייבים לפתח אותם. האינטרנט מציע לאמן חשיפה לקהל יעד עצום אם ידע להשתמש נכון במדיות אלו ואת האפשרות לבחור איך ומה הוא רוצה להגיד.


היום השלישי כבר היה מייגע,הדיונים בפאנלים חזרו על עצמם ומעט האנשים שהגיעו נשרו אחד אחד.
משיחות עם הקהל ניכר היה שהיוצרים  צמאים ליותר ידע מעשי, פחות מה צריך לעשות ויותר איך לעשות את זה, למשל נושא השיווק דרך רשתות חברתיות שחזר על עצמו שוב ושוב בכנס והדעה הרווחת בקהל הייתה ששמענו די על חשיבות האינטרנט והרשתות החברתיות ופחות מידי על הכלים של איך לעשות, מעט מידי הסברים על הרשתות החברתיות הקיימות, תכנים שכדאי להעלות וכו'.


אין ספק שמדובר ביוזמה מבורכת  עם פוטנציאל גבוה, אולם, על מארגני הכנס להפיק את הלקחים הן מבחינת מציאת דרכים למשוך את הקהל והן מבחינת רלוונטיות התכנים ליוצר הצעיר, לא רק מה צריך לעשות, גם איך לעשות.


2010© כל הזכויות שמורות לאקו"ם